måndag 26 januari 2015

Drag :)

Oj, nu va det ett tag sedan jag skrev! Men passade på att umgås med sambon och långöronen när han varit hemma och varit sjuk/haft ont!

Jag blir bara mer och mer sugen på drag, det ser så roligt ut och hundarna älskar det! Läser bloggar och ser på youtube klipp :)
så igår bestämde jag mig för att hundarna skulle få prova dra mig på sparken, tänkte givetvis hjälpa till att sparka, så imorse så fixade jag iordning sparken med linor medans pojkarna lekte på gården och sen satt jag på pojkarn deras selen sen bar vi iväg, det va lite latjolajban ibland när det va spännande kissfläckar, lite trassel med linorna och så fick ju Hugo lov att tjuvnypa Molle ibland men det gick väldigt bra stundvis och jag kan säg att jag hann inte hjälpa till att sparka, gick riktigt fort ibland :p ((kanske inte husky fort men fort för mig, haha!)) Dom va så duktiga och det va riktigt roligt!

Här kommer ett litet filmklipp från när vi va ut :) skulle ju vara lite roligare om sparken va helare och inte så ranglig ;)

La ut filmklippet på ESS fb sida och draghundsfolk och hundmänniskors fb sida och fick väldigt bra kritik och lite hjälp och tips, så det va väldigt roligt :) blev riktigt sugen på att köpa en släde eller kickspark så vi får se hur det blir :p haha!

Efter det for jag upp på byn och köpte lite material till dragselen jag ska sy så nu vill jag bara börja ;)

Hade inte tänkt åka på någon mer utställning förens i slutet av mars men Eva skrev o frågade om inte vi skulle dra till Gävle (14/2) på sista inoff valp utställningen för Hugo och Iris så då vart jag ju bra sugen, så det får bli så :p haha!

Nej, nu ska jag ut på kvällskiss med pojkarna sen försöka sova :) ha det gott! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar