måndag 9 mars 2015

Rosa moln :)

Har hänt mycket roligt förra veckan och idag!
Börjar med måndagen, då det vart utställningsträning med Malin och Emily och hundarna! :)

Onsdag fick Molle följa på roligheter och vi tränade Rally och tok med Amanda, Elton och Abbe! en rally bana nybörjare och en tok bana där vi hade agility och rally skyltar, riktigt roligt :)


Torsdagen va det tabata igen och trot eller ej men minimal träningsvärk mot förra veckan och lättare gick det :) Efter det tog jag och sambon hundarna på en långpromenad :)
Fredag  att det utställningsträning igen med flickorna och Hugo gör framsteg hela tiden :)

På söndagen va det dax för utställning,  i ett lerigt Rättvik!
Hugo gick in först och skötte sig hur bra som helst och fick HP och fick tävla vidare mot Nova och där vann han Bäst i Ras, överlyckliga både jag och Eva :)
Så stolt över Hugo som inte hoppade en enda gång och va så duktig! Tyvärr vart det lång väntan på gruppfinalerna men vi roade oss ganska bra ändå! Eva hade med sig Hugos bror Isak och OJ vad lika dom va! Roligt att träffa busen!
Eva fick ställa Hugo i gruppfinalen och där slutade dom som BIG 3a :) Tack Eva ♡
Kanon kritik fick han oxå :)
"Trevlig hane, Bra skalle & nosparti, Korrekta öron, Fin hals, överlinje & svans, Bra bröstkorg, Tillräckl. vinklar,  Rör sig väl, Trevligt temperament !"

Idag for jag, Hugo och Stina till Falun för besök hos tant veterinär,  Hugo skulle kolla ögonen och även där fick han en stor OK stämpel i rumpan :)  Ögon U.A !!
så nu har en stor tyngd släppt från mina axlar när både höfter och ögon är kanon!

På lördag är det dax för utställning igen, denna gång i Smedjebacken då ska bröderna Dalton (Hugo o Isak) in i ringen och ställas mot varandra, ska bli spännande :) Plus att Eva ska få en fin överraskning :)

Ha de bra,  nu ska jag mysa med mina tre pojkar innan en promenad :) ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar