fredag 27 februari 2015

HD-röntgen och veckan som gått!

I Måndags åkte jag, Hugo och Stina till Djurås för Höftledsröntgen på Hugo! Allt gick jätte bra, Hilding (veterinären) tyckte Hugo va jätte fin och när första röntgen plåten visades sa Hilding: Kanon höfter med ett brett leende! Då kunde matte pusta ut :)
Medans syster Iris och kompisen Macey röntgades åkte vi och handlade lite och sedan vart det fika hos Bästa Eva :)

Redan på onsdag hade det kommit ut på skk hunddata och det va bästa tänkbara resultat :) A-höfter på alla 3 hundar som va in på måndagen :) Helt underbart :)

På onsdagen pluggade jag hela dagen förutom när jag va ute med hundarna en vända och kollade 2 perioder hockey!

Igår var jag på mitt första tabata pass (effektiv träning) och det va väldigt roligt samtidigt som det va bland det drygaste jag gjort, haha! Nära på att svimma där ett tag :p

Känns inte så mycket idag men har inte tordas röra mig så mycket heller, haha!

Idag kommer nog min och pojkarnas nya tränings cykel, en MTB :D fast jag ska nog lära mig att cykla bättre själv först innan jag törs spänna för hundarna som ska dra och då lär jag nog köpa hjälm och knä/ armbågsskydd ;)

Nu tycker jag att det kan bli slut på det här förbannade blåsvädret så man kan vara ute utan att blåsa bort och frysa!! Inte ens hundarna vill vara ute!

Helgen kommer att bestå av jobb imorgon (delad tur) och så ska Hugo och trimmas på söndag för nästa helg ska vi på utställning :)

Ha det bra och ta hand om er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar