söndag 8 februari 2015

Vilket år detta kommer att bli :)

Ja, det verkar som om det här året kommer att bli toppen :)

Börjar med att berätta lite om spark/drag turen i Torsdags, Pojkarna börjar förstå bättre och bättre och det är så roligt! Dom sprang på riktigt fint, något stopp vart det men inte alls som dom två första rundorna! När dom sprang på som bäst ser jag en av våra grannar ute o går med sin tik (som för övrigt löpte) så jag började att försöka stoppa grabbarna för jag såg att dom fick syn på dem, men det gick inge vidare utan det gick fortare o fortare och jag försökte bromsa men gick inge vidare utan det slutade med att jag o sparken vurpade så jag slog knät i backen och tappade sparken och Molle o Hugo fortsatte i full fart med sparken släpandes bakom sig mot stackars Christina o Ebba..Ebba brydde sig inte om dem och Christina va mest orolig över hur det gick för mig! Just när jag small i backen gjorde det gris ont men sen gick det över lika snabbt igen och vi fortsatte dom sista 600 metrarna hem i lagomt och fint tempo! Men väl hemma så kännde jag att det inte va nå vidare med knät, kunde inte böja på det utan att det gjorde ont i hela kroppen :(
Men jag va så stolt över killarna som va så duktiga före o efter "incidenten" att just då va det värt det :)

På Fredagen va jag o Hugo till Sifferbo till Eva för att trimma Hugo som ska på sista valp utställningen med syrran på alla ♡:ans dag :) Han vart som vanligt jätte fin och jag är riktigt imponerad av Eva som orkar/har tålamod att trimma klart honom när han krånglar! :) sen fick Hugo busa lite med syrran o Nova!

Han är allt bra fin min lilla pojke ♡ 

Min stora pojke är oxå väldigt fin ♡ (bild ifrån ett tillfälle i sommar!) Blir så arg när han fått en extra tand som ställer till det på utställnings fronten :( men han är min ögonsten iaf ♡

Så till dom spännande sakerna som händer i år! :) 
*Några utställningar inplanerade med Hugo, en av dem är 2 dagars utställning i Gotland med Eva! Kommer bli hur roligt som helst!
*Husse ska gå anlagsprovet i viltspår med Molle, så fort snön gått bort :)
*Göteborg på One direction i Juni med Peter där vi ska bo på Scandic i master sviten :p
*Så har jag o Älsk börjat planera våran första utomlandsresa tillsammans som även är min första utomlandsvistelse! :)
* Funderar även på en helg uppe i stugan i Idre med mina pojkar innan snön försvinner :)
* jag blir klar Undersköterska :)

Ja, det blir bara bättre och bättre med allt känns det som :) ♡

1 kommentar:

  1. Ser ut att bli ett spännande år. Tur att sparkturen slutade bra :-)

    SvaraRadera