måndag 16 februari 2015

En helg i hundens tecken :)

Helgen började med inoff utställning i Gävle! Jag, Hugo, Eva, Iris och Martina åkte och där mötte vi upp Martinas dotter Amanda och hennes norrbottenspetsar :) Först ut va Amanda och Bira och dom vart BIG 2 :)
Sen va det min och Hugos tur, kan ju börja med och säga att ringen va jätte liten, marmor/sten golv som lutade så det va inte lätt att springa, hälften studs och hälften försöka få ut stegen, men han stod fint iaf :) Vi vart slagna av syrran igen som kunde kontrollera stegen bättre än brorsan som vart kallad slyngel av domaren ;) BIM med HP och kanon kritik!
"Maskulin hane, Bra huvud och hals. Stark rygg, väl ansatt svans. Mycket bra bröstkorg.  Rör sig väl för åldern. Mycket trevlig helhet. Välvisad!"

Medan vi väntade på Iris BIG final kom Ann-Sofie och Christer så det vart kramkalas och massa trevligt prat :) Så roligt att träffa dem när vi inte setts sedan September :)
Iris vart BIG 1:a så medan vi väntade på BIS finalen så hade vi pepptalk och mys med Iris ;)

Iris och Eva slutade som BIS 4:a :) Så duktiga! Så dom får ni passa er för i ringen :)

Kanon trevlig dag med det bästa sällskapet, Tack alla inblandade ♡

Vart en väldigt tidig kväll då jag va helt slut och fick migrän!

Söndagen bestod av Springerklubben Gävle/Dalas årsmöte/styrelsemöte i Falun, Där jag blivit suppleant :) Trevligt möte och trevliga människor! Fick krama på Marie som jag heller inte sett sedan september :) Hon och Xit vann fina priser, om jag inte minns helt tokigt var det Årets allround springer och Årets Bruks springer, Stort Grattis :)

Tusen Tack Bästa Eva för att du orkar med mig och att jag får följa dig överallt ♡ Längtar tills våran Gotlands tripp :)

Idag har jag trimmat Molles öron och hals så nu ser han ut som en springer och inte ett troll ;) min fina pojke ♡
Mina ögonstenar ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar