tisdag 3 februari 2015

Polarhundsmästerskapen och kickspark!

I Söndags for jag o Peter iväg för att hämta Sofia i Orsa och kolla på polarhundsmästerskapen!
Ja, vet inte vart jag ska börja, haha! Verkligen en upplevelse att få vara där och se alla taggade hundar som skriker, skäller o ylar och bara vill iväg, se hundarna göra det dom är avlade för :)
Jag fick även äran att hjälpa Ulrica Öhman som Sofia var handler åt och lära mig en massa :)
Ulrica o malamuterna hamnade på silver platsen :)


Skulle vara riktigt roligt att se fler tävlingar :)


I går fick pojkarna härja i snön och i ett försök att göra av med lite överskottsenergi ;) Inväntade Kicksparken som skulle komma någon gång mellan 9-12, den som väntar på något gott väntar alldeles för länge eller hur va det?! Haha!
Tillslut vid 12.45 kom äntligen lastbilen och lämnade den! Tog in den och satte ihop den sen skulle jag ut och prova den och nya tvillingkopplet! Gick ju inte direkt jätte bra, tvillingkopplet gick sönder nästan direkt så Molle sprang lös bredvid så det va bara att vända.. dessutom va jag på lite halvkasst humör så jag tänkte att det va lika bra att strunta i det då!



Idag va jag till Sjukgymnasten och fick erkänna att jag varit lite lat med att göra övningarna men ändå tyckte hon att det verkade som att nacken blivit lite starkare så det va ju bra :) Så den här gången satt vi upp ett mål, jag ska gå ner 5kg tills nästa gång vi ses om 7 veckor så då måste jag ju träna :) är lite skönt att ha mål att sträva efter, då kan man inte vara så lat :p
Efter det följde jag med Lisa o Jack till veterinären för Jacks 1års vaccination! Han va så duktig så :)
När jag kom hem satt jag mig och sydde ett eget starkare tvillingkoppel medans hundarna sprang av sig på gården!
Sen for vi ut på en liten tur, det gick lite bättre än sist, inte lika mycket nosande på sidorna, inte lika mycket bus ifrån Hugo och inget trassel med linorna/linan! Var riktigt roligt! :)
Med träning tror jag det där blir riktigt bra :)
Det jag vart mest stolt över va att när vi kom till en liten korsning och jag ropade "höger" samtidigt som jag va beredd på att tvärnita och parera åt andra hållet så slickar dom höger kanten och va huur duktiga som helst! :) fick lov att stanna o ge dom godis, haha!
Nu ligger dom däckade i sängen efter lite massage :) så nu ska jag passa på att göra lite sysslor!
Ha de bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar