söndag 5 april 2015

Kista mässan / Svensk vinnar utställning!

I Lördags ringde klockan 2.45, lite tidigt men är man galen så är man ;) 4.30 va jag o Hugo i Sifferbo hos Eva och vi begav oss mot första stoppet Borlänge för att hämta upp Martina, Mary, Anki och Malva!
Va inte så trött som jag trodde jag skulle vara men när det bara va 3 mil kvar till Kista började mina ögonlock bli väldigt tunga! Men väl framme vid mässan så vart jag pigg igen :)

Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur stort detta va och hur många hundar och människor som va där och då va vi bara där på Lördagen :p
Vi va framme i god tid så ingen stress, det va skönt!
Hugo sköter sig så bra, är så stolt över honom! Nya miljöer flera helger i rad, nya hundar att dela bur med,människor och hundar som springer förbi och hundar som nosar på buren och han ligger där hur cool som helst :)

80 springer anmälda och i Hugos klass (junior hanar) va dom 14 st, han ville ha sten koll vart matte var men skötte sig jätte bra och sprang på hur fint som helst med Eva! :) Hugo fick Excellent och vart oplacerad, om jag inte mins fel vart han "bort plockad" som nr 6 så jag är hel nöjd :)
Fin kritik som vanligt min pojk ♡
"Beautiful head piece and expression. Good bone and feet.  Correct couplings. Pleading type all throug. Not always collected but his young. "
"Vart är matte?!"

Nästa på tur ut i ringen va syster Iris som fick samma resultat som Hugo! :)
Sen va det dax för Mary, Gloria och Malva, där mamma Gloria vann Öppenklassen,  Mary 2:a och Malva 4:a :)
I tik finalen fick Gloria ännu ett reserv Cert och jag tror hon vart 5:a ! :)

När springer va färdig dömda gick vi och åt sen vart det att ta ett varv och kolla in alla "affärer"! :)

En sak jag blir väldigt förvånad över är att vissa hund ägare har så svårt att plocka upp bajset efter sin hund, I gången ut fick man sicksacka mellan bajs kluttar :(

Vid 16 tiden så for vi hemåt mot Dalarna :)
Fyra nöjda hundar och den femte ligger i baksätet och sover :) 

Övertrötta skrattade vi så tårarna rann påvägen hem :) Tror nästan jag har lite träningsvärk i magen idag, haha! 
Tusen Tack tjejer för en trevlig dag ♡

Tror klockan va 20.30 när vi kom hem! Hugo ville "posa" med den fina rosetten innan vi somnade så då fick han ju det, men jag tror mest han ville skryta för Molle ;) 

Idag har vi varit ute i fin vädret och njutit i flera timmar! :) Till Molle och Hugos förtjusning kom deras favorit lek farbror hit och busade med dem en vända :) 
 Extra populär var Martin när han hade korv ;)


Efter flera timmar ute blir man lite trött och får ta sig en tupplur :) ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar