lördag 25 april 2015

Trasiga bilar och vänster varv !

Förra veckan började ju sisådär ;)
Skulle åka och trimma Hugo och när jag va påväg hem tänkte jag att om jag handlar här så slipper jag ju när jag kommer hem och svänger in i djurås och går in på ICA, när jag kommer ut vägrar bilen att starta, jippie! Ringer runt och efter ett tag kommer Eva och ska hjälpa mig kabla igång bilen men den vägrar starta ändå så jag och Hugo följde med Eva hem tills Pappa och Linus slutat jobbet och kunde komma med trailern och hämta bilen och oss! Bränsle pumpen som gett sig på pärlan! Men nu är Bettan igång igen som tur va :)
kan ju inte gnälla på att saaben krånglat mycket på 7 år då vi bara fixat den för 2000 kr så ;)
Hugo slapp bli uppställd och fotograferad efter trimningen utan fick leka med syrran istället, va mycket bättre de tyckte han!  


På torsdagen skulle jag besikta legacyn och jag har nog aldrig sett så många punkter som behövde fixas nån gång... "Vi ses nog inte mer med den här bilen!" Säger besiktningsmannen med ett leende och jag ville bara sparka han på knäskålen..
och lill bilen hänger avgassystemet på, haha! Går bra för oss just nu ;)

På Fredagen hade vi avslutningsmiddag alla uskor och lärare! Jätte mysigt och det är så tråkigt att det är slut nu, eller det är ju skönt att slippa plugga men tråkigt när vi i klassen blivit så sammansvetsade!

Söndagen spenderades i Forshaga på SSRK utställning med Eva, Martina och andra goa springer ägare :)
Eva och Hugo kom 2:a i juniorklassen med Excellent och kritiken löd:
"Vänligt väsen! Mycket bra storlek o typ. Bra huvudmodell. Behöver få något mörkare ögon. Bra öron. Ännu för öppen o fram skjuten skuldra för det ger en för brant övergång mellan hals o rygg o för kort steg i fronten. Bra bröstkorg.  Tillräcklig benstomme m fina tassar. Låg fin has. Tillräckliga vinklar i bakstället. Mycket vacker päls med korrekt struktur!"

Det gick bra för damerna vi hade med oss oxå, Iris 2:a m CK och Macey 4:a m Excellent i juniorklassen i Öppenklassen vann Gloria m CK o Mary 2:a m CK :)
I bästa tik vart Gloria 2:a med reserv Cert och Iris 4:a :) duktiga tjejer!! ♡
Tack för ännu en rolig dag flickor :)

I onsdags vart det utställningsträning i solskenet med Hugo, Zaga o Tudor :)
tyckte faktiskt Hugo skötte sig bra, det är jag som behöver längre ben så jag kan ta ut stegen bättre ;)
Finaste Hu ♡

"Tant" Elins godbit, Tudor !♡

Fina Zaga som idag debuterat på officiell utställning med VG och bra kritik :) Grattis ♡
På vägen hem vart jag stoppad av polisen, fick blåsa o visa körkort, även lite klagomål på legacyn men slapp böter! Jag ska nog sluta köra bil/ha något med bilar att göra 😂 haha!

Nu väntar vi på husse så ska vi ut och lägga varsitt spår åt pojkarna och imorgon ska Hugo springa vänster varv igen i Västerås med matte som handler, så håll tummarna för oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar